Fragment pochodzi z książki „Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera”.

Każdy powinien odpowiedzieć sobie na szereg pytań dotyczących przekazu: kim jestem, czym się zajmuję, jakie produkty, usługi czy rozwiązania oferuję, w czym mogę być przydatny dla klienta i co mnie odróżnia od pozostałych osób na rynku.

Przygotowując swój przekaz, można podejść do tego w sposób opisowy lub skupić się na wskazaniu korzyści dla potencjalnych klientów. To drugie podejście jest lepsze, ale nie zawsze możliwe do zastosowania. Aby wymienić korzyści, trzeba dobrze znać swojego odbiorcę. Dopiero wtedy można odpowiednio dostosować swój przekaz do jego potrzeb. Idealnie byłoby, gdybyś mógł sobie zobrazować te korzyści.

Sposób opisywania poprzez korzyści ilustruje znana anegdota o tym, jak William Gladstone, brytyjski kanclerz skarbu, usłyszał o eksperymentach Faradaya z magnesem i prądem elektrycznym, które utorowały drogę teorii pola elektromagnetycznego. Zapytał więc Faradaya o praktyczną wartość elektryczności, a ten odparł: „Pewnego dnia, sir, będzie pan mógł ją opodatkować”.

Poniżej prezentuję ramowy przekaz dla klienta – polityka, na przykład kandydata w wyborach parlamentarnych. Pamiętaj, że przekaz powinien być dostosowany do konkretnego klienta.

Kim jestem?

Podejście opisowe

Jestem konsultantem, coachem i trenerem oferującym usługi z dziedziny brandingu osobistego, PR, marketingu politycznego oraz public affairs.

Wskazanie korzyści

Jestem konsultantem, który pomoże zbudować Twoją pozytywną markę osobistą polityka skutecznego i otwartego na dialog z wyborcami.

Jestem coachem, który razem z Tobą opracuje strategię Twojej kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w roku 2015, dzięki której Ty i Twój zespół będziecie do nich odpowiednio przygotowani.

Jakie produkty lub usługi oferuję?

Podejście opisowe

Szkolenia, wykłady, konsulting, coaching, książki.

Wskazanie korzyści

Na moich szkoleniach nauczysz się, jak wyodrębnić najważniejsze cele Twojej działalności politycznej, jak dobrać narzędzia, które pomogą w ich realizacji, jakie są główne zasady komunikacji interpersonalnej…

Doradzę Ci, jak dotrzeć do Twoich grup docelowych, jak sformułować program wyborczy, jakie pomysły w kampanii wyborczej są najskuteczniejsze, jak przygotowywać perswazyjne wypowiedzi publiczne, jak napisać przemówienie w ciągu pięciu minut…

Dowiesz się, jak współpracować z mediami, jak efektywnie prowadzić spotkania…

W czym mój produkt może być przydatny dla klienta?

Podejście opisowe

Pomagam zbudować markę osobistą, przygotować strategię kampanii społecznej lub politycznej czy strategię komunikacji z otoczeniem, pomagam wygrać wybory.

Wskazanie korzyści

Poprzez budowę marki osobistej uporządkujesz swoje cele, lepiej poznasz swoje grupy docelowe, udoskonalisz swój polityczny przekaz, a przez to zwiększysz swoją skuteczność jako polityk…

Co mnie odróżnia od innych, co czyni mnie wyjątkowym?

Podejście opisowe

Elastyczne podejście, jakość i kompleksowość usługi oparte na:

  • wszechstronnym wykształceniu,
  • znaczącym i różnorodnym doświadczeniu zawodowym,
  • pasji (ja naprawdę lubię swoją pracę),
  • stałym doskonaleniu się i podnoszeniu kwalifikacji (jestem nałogowym kolekcjonerem wiedzy i zdobywania umiejętności).

Wskazanie korzyści

W ramach naszej współpracy:

  • podzielę się z Tobą moją wiedzą i kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce i w Wielkiej Brytanii,
  • w czasie Twojej kampanii wyborczej wykorzystamy najciekawsze rozwiązania i pomysły zaczerpnięte z ostatnich kampanii prowadzonych w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych…

Więcej o budowaniu przekazu znajdziesz w książce „Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera”, którą można kupić tutaj.

 

2___BOOK_cover