Personal branding

Szkolenia

Indywidualne

Warsztat strategiczny

Coaching medialny

Wystąpienia publiczne

Marka osobista w biznesie

Program rozwoju kompetencji komunikacyjnych

Grupowe

Strategia budowania marki osobistej

Marka osobista
pracownika

Marka osobista
pracownika JST

Szkolenie medialne

Od kilku lat personal branding staje się dyscypliną coraz bardziej popularną. W Polsce najczęściej to agencje PR odpowiadają za wizerunek osób publicznych. Konsultanci i doradcy polityczni stają się nieodłącznym elementem sukcesu, a ich rola w kreowaniu polityki stale wzrasta. Warto skupić się na tym, czego dotyczy samo pojęcie.

W dziedzinie, jaką jest personal branding definicja określana jest głównie za pomocą rozwinięcia nazwy – badacze zgodnie twierdzą, że jest to budowanie własnej marki osobistej. Szerzej termin ten można opisać jako strategię marketingową, która polega na budowaniu reputacji oraz ciągłym doskonaleniu własnej osoby, aby być postrzeganym jako jednostka bardziej atrakcyjna na rynku pracy. Zarządzanie sobą jako marką jest obecne nie tylko na scenie politycznej – niemal każda osoba publiczna kieruje się określoną strategią personal brandingową.

Istnieje wiele zalet zarządzania marką osobistą – możemy między innymi polepszyć swoją pozycję na rynku pracy, poszerzyć sieć kontaktów czy stać się rozpoznawalnym w określonej branży. Wśród korzyści płynących z przemyślanej strategii wymienia się również powiększanie zasięgu, wywieranie większego wpływu, lepszą promocję i poprawę tzw. kompetencji miękkich. Warto zaznaczyć, że aby podejmowane przez nas działania były skuteczne, cały proces powinien być dobrze zaplanowany i przeanalizowany. Opracowując założenia i cele, trzeba od razu dostosować je do swoich możliwości. Odpowiednia strategia potrafi być kluczem do osiągniecia sukcesu.

Aby mówić o efektywnym wdrażaniu pomysłów w życie, należy zwrócić uwagę na podstawowy problem – czy posiadamy potrzebną wiedzę? W dyscyplinie takiej jak szkolenie personal branding i inwestowanie w samego siebie stanowi element nierozłączny. Opłacalne jest skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy właściwie pokierują marką i wskażą, na jakie elementy warto poświęcić więcej czasu.

Jak to zwykle bywa, pierwsze kroki stawiane w personal brandingu nie są proste, jednak wiele zależy od naszej determinacji i ambicji. Trzeba zdawać sobie sprawę, że zarządzanie własną marką zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę. To, jak prezentujemy się w internecie, w jaki sposób komunikujemy się z otoczeniem jest sprawą istotną z punktu widzenia naszego obecnego i przyszłego pracodawcy.

Jeśli chcemy świadomie pokierować swoją karierą i życiem zawodowym, należy zgłębić wiedzę na temat budowania marki osobistej, czyli o personal branding Książki stanowią doskonałą bazę informacji. Znajdziemy mnóstwo ciekawych tytułów zapewniających solidną podstawę profesjonalizmu w tej dziedzinie. Dodatkowo można inspirować się osobami publicznymi, które bardzo dobrze radzą sobie z kreowaniem odbioru własnej osoby. Social media stanowią ważny czynnik, którego nie należy lekceważyć. To głównie w sieci mamy możliwość szybkiego zaprezentowania własnej osoby przy niskim nakładzie finansowym.

Jeśli interesuje Państwa tematyka personal brandingu, zachęcam do zapoznania się z książkami mojego autorstwa oraz do zapisania się do newslettera.

Print Friendly, PDF & Email
newsletter
X


Zapisz się do newslettera,
i odbierz wybrane fragmenty moich książek.