Marka osobista w biznesie

Twoje cele – moja pasja

Marka osobista to sposób, w jaki jesteśmy postrzegani przez otoczenie oraz w jaki odróżniamy się od pozostałych osób. Jej budowanie jest procesem świadomym, konsekwentnym i wewnętrznie spójnym.

Marka osobista opiera się na solidnym fundamencie, jakim są m.in. nasze wartości, wiedza, umiejętności, dlatego jest ona trwalsza i bardziej autentyczna niż wizerunek publiczny.

Budowanie marki osobistej jest wyrazem dojrzałego podejścia do rozwoju osobistego i kształtowania własnej pozycji zawodowej. Marka osobista prezesa firmy bądź menedżera ma wpływ na sposób, w jaki firma jest odbierana i oceniana przez klientów, kontrahentów, pracowników i pozostałych interesariuszy.

Celem realizacji indywidualnego programu budowania kompetencji jest:

  • przekazanie wiedzy dotyczącej budowania marki,
  • wykształcenie umiejętności pozwalających na samodzielne budowanie marki osobistej,
  • inspiracja do podjęcia pracy nad rozwojem osobistym i zawodowym,
  • bieżące wsparcie w procesie rozwoju osobistego i zawodowego,
  • uzyskanie efektu synergii pomiędzy rozwojem osobistym i zawodowym a rozwojem przedsiębiorstwa.

Korzyści jakie uzyskuje Klient to między innymi:

  • znajomość zasad budowania marki osobistej,
  • znajomość narzędzi służących samopoznaniu, które pomagają wskazać m.in. mocne i słabe strony, style działania oraz optymalne kierunki rozwoju każdej osoby,
  • umiejętność określania swojej wizji, misji i wartości,
  • umiejętność definiowania celów i odbiorców,
  • znajomość zasad budowania przekazu, który pozwala dotrzeć do odbiorców – m.in. wyborców i dziennikarzy,
  • poznanie zasad tzw. marketingu narracyjnego i sposobów opowiadania historii związanych  z własną osobą i ugrupowaniem,
  • trening wystąpień publicznych,
  • trening zachowania się w czasie prezentacji,
  • trening zachowania w sytuacji kryzysowej podczas wystąpienia publicznego,
  • umiejętność współpracy z mediami – znajomość cech, które cenią dziennikarze, wiedza na temat tego, czym kierują się media, umiejętność przenoszenia dyskusji na własne pole,
  • umiejętność kształtowania wizerunku w internecie.

Realizacja programu składa się z następujących elementów:

Krok 1. Konsultacja wstępna

Spotykam się z Klientem i ewentualnie jego współpracownikami, a następnie diagnozuję potrzeby i oczekiwania względem naszej współpracy.

Krok 2. I Warsztat strategiczny

Wprowadzam Klienta do tematu marki osobistej a następnie zgodnie z opracowaną, autorską metodologią przeprowadzamy warsztat, na podstawie  którego Klient przygotowuje własną strategię i plan budowania marki osobistej. Przeprowadzam także z Klientem trening umiejętności.

  • Samopoznanie – określenie typów inteligencji wg metody Gardnera, SWOT, systemy badania osobowości zawodowej i marki osobistej na przykładzie StrenghtsFinder 2.0, Facet5, Reach360, Insights.
  • Wizja, misja, wartości.
  • Planowanie i realizacja celów.
  • Odbiorcy oraz ich potrzeby i oczekiwania.
  • Przekaz.
  • Budowanie relacji z klientami.
  • Zasady skutecznego networkingu.
  • Współpraca z mediami (telewizje biznesowe, prasa branżowa).
  • Budowanie marki osobistej za pośrednictwem portali społecznościowych i strony korporacyjnej.
  • Synergia pomiędzy marką osobistą a marką firmy.

Krok 3. Praca samodzielna Klienta

W tym etapie Klient samodzielnie pracuje nad materiałem omówionym podczas warsztatu I. W razie potrzeby przeprowadzam dodatkowe konsultacje telefoniczne bądź emailowe.

Krok 4. II Warsztat strategiczny

Wspólnie z Klientem omawiam i dyskutuję przygotowany dokument strategiczny. Na jego podstawie przygotowujemy także plan taktyczny. Przeprowadzam trening umiejętności prezentacji i wystąpień publicznych:

  • budowanie pierwszego wrażenia,
  • praca nad głosem, mową ciała, postawą, gestykulacją, mimiką twarzy i kontaktem wzrokowym,
  • o czym warto pamiętać przygotowując prezentację/wystąpienie,
  • jak prowadzić spotkania ze współpracownikami,
  • jak prowadzić prezentację dla klientów,
  • jak przygotować wystąpienie w 5 minut,
  • jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych.

Krok 5. Stała i bieżąca współpraca

Do najważniejszych metod pracy, jakie stosuję w ramach indywidualnego programu budowania kompetencji należą:

  • indywidualny warsztat,
  • coaching,
  • mentoring,
  • doradztwo,
  • badanie osobowości zawodowej,
  • wsparcie w zakresie przygotowania prezentacji i wystąpień publicznych,
  • przygotowanie do wystąpień medialnych,
  • autoryzacja wywiadów,
  • wsparcie w sytuacjach kryzysowych.

Jeśli są Państwo zainteresowani budowaniem marki osobistej, to zapraszam do kontaktu, byśmy mogli wspólnie ustalić indywidualny i dopasowany do potrzeb plan współpracy.

logo

Copyright 2020. All Rights Reserved.