PR w samorządzie terytorialnym

Twoje cele – moja pasja

Szkolenie skierowane jest do pracowników JST, a jego głównym celem jest rozwój kompetencji komunikacyjnych pracowników oraz poznanie zasad nowoczesnej, dostosowanej do potrzeb odbiorcy komunikacji, możliwości kreowania wizerunku samorządu wśród pożądanych grup docelowych oraz doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji z mieszkańcami i innymi grupami interesariuszy.

Korzyści dla uczestników szkolenia

  • Określenie koncepcji budowania wizerunku samorządu wśród grup docelowych.
  • Identyfikacja wszystkich odbiorców przekazu samorządu oraz ich potrzeb i oczekiwań.
  • Zbudowanie przekazu, który będzie kierowany do poszczególnych grup interesariuszy.
  • Wybór narzędzi i kanałów komunikacji, przy użyciu których samorząd będzie budował swój wizerunek.
  • Analiza i ocena dotychczasowych kanałów komunikacji samorządu.

Szkolenie może zostać zrealizowane w wariancie jednodniowym lub dwudniowym. W przypadku szkolenia jednodniowego, z racji ograniczonej ilości czasu prowadzący skupi się na przekazaniu wiedzy teoretycznej i w przypadku nadwyżki czasu zrealizowane zostaną ćwiczenia warsztatowe.

W szkoleniu dwudniowym, ilość czasu jest wystarczająca na realizację zadań warsztatowych, które pomagają utrwalić zdobytą wiedzę oraz wskazują, jak wykorzystywać ją w praktyce.

Wariant 1.

Szkolenie jednodniowe – część strategiczna

  • Analiza SWOT w zakresie komunikacji i promocji samorządu.
  • Analiza dotychczasowych kanałów komunikacji – strona www, profile w mediach społecznościowych, wydawnictwa, etc.
  • Analiza grup docelowych (mieszkańcy, inne samorządy, media).
  • Kształtowanie wizerunku samorządu (wizja, strategia, plan operacyjny).
  • Narzędzia – media: prasa, radio, telewizja, Internet, organizowane wydarzenia.
  • Komunikacja z mediami
  • Komunikacja interpersonalna.
  • Sytuacje kryzysowe – zarządzanie kryzysem i neutralizowanie jego skutków.
  • Narzędzia ewaluacji.

Wariant 2.

Dzień 1. – część strategiczna (program taki sam jak w przypadku szkolenia jednodniowego).

Dzień 2. – część warsztatowa o charakterze interaktywnym

  • Sesja burzy mózgów – analiza SWOT i analiza SMART (wyznaczanie celów).
  • Trening medialny – zasady współpracy z mediami i dziennikarzami, praca z kamerą i mikrofonem, symulacja wywiadu.
  • Gry symulacyjne – sytuacja kryzysowa, komunikacja interpersonalna, obsługa klientów urzędu, etc.
  • Trening wystąpień publicznych – ćwiczenie efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, z uwzględnieniem mowy ciała, tonu i barwy głosu.
  • Prowadzenie spotkania – kształtowanie umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań zgodnie z ich planem i tempem oraz koncentracją na celach i temacie spotkania.

Moduły części strategicznej i warsztatowej uzupełniają się, na zasadzie utrwalania elementów teoretycznych praktycznymi ćwiczeniami.

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje pakiet materiałów szkoleniowych, w tym książki autorstwa trenera.

logo

Copyright 2020. All Rights Reserved.